1.3.2004. Krav om skøytebane på Selsbakk

Innsendt til kommunen

Selsbakk og Romolslia arbeiderlag arbeider aktivt for at barn og unge på Selsbakk skal få islagt deler av idrettsplassen om vinteren. Vi mener at tiden er inne for at også denne bydelen får en skøytebane.

På Selsbakk har alle servicefunksjoner forsvunnet i løpet av de siste årene. Butikken er borte, postkontoret er borte, og det finnes ingen lekeplasser på stedet. Skoleveien er i kommunens skolevegrapport klassifisert som utrygg. Gjennomgangstrafikken øker for hvert år og støyproblemene fra E6 er store. Vegvesenets egne støyberegninger av 19.5.1995 (FW a/s, o.nr. 066457)viser boliger som må tåle trafikkstøy fra hovedveiene i området på opp mot 80 dBA. Gangveiforbindelsen til Romolslia, hvor det er butikk og posttjenester, er smal, uten fortau og sterkt trafikkert. Mange opplever den som uttrygg.

Vi mener selvfølgelig ikke at det å få skøytebane vil endre på alt dette. Men islegging av et lite hjørne av idrettsplassen ville vært en fin kompensasjon, og bedret situasjonen for barn og unge i området. Lagene på Selsbakk har på dugnad satt opp lys på idrettsplassen, og vi kjører opp skiløype for barna. Tidligere har vi strødd den bratte skolevegen på dugnad, og selv satt opp gatelys langs samme veg. Det arrangeres skirenn og St.hansmoro for barn og unge i nærmiljøet. Vi nevner dette for å understreke at dugnadsånden er stor og at vi ikke har vært blant de som har ropt høyest, og krevd mest av kommunen.

Derfor håper vi at det kan være mulig å få islagt banen på Selsbakk. For tre år siden besørget vi dette selv. Men brøytinga og innleie av privat sprøyting ble alt for dyrt for lagene.

Alt er selvfølgelig ikke bare negativt på Selsbakk. Vi er svært fornøyd med at det nå er etablert et turdrag fra Selsbakk og opp til Rydningen. Vi håper at turdraget blir forlenget helt opp til Granåsen.

Vi håper også at dere kan starte med islegging før vinteren er borte.

RESULTAT:

Kommunen begynte etter dette å islegge et område på "Plassen", og har gjort det hvert år siden, slik beboerne og arbeiderlaget krevde.

18.4.2024

Er du enig med Selsbakk/Romolslia Arbeiderlag om 1.3.2004. Krav om skøytebane på Selsbakk?

Takk for din tilbakemelding!

Vil du vite hva mer vi kanskje er enig om?

Takk for din interesse!

Du vil nå motta nyhetsbrev fra oss :)

Takk for tilbakemeldingen. Vi kan ikke være enige om alt!

Kanskje er det andre saker du er enig med oss i?

Se andre politiske saker